Strudel z jabłkami i rabarbarem

Po zeszłorocznym rabarbarowym szaleństwie w tym roku delikatnie, mało i powoli. Zaczynam z opóźnieniem strudlem, który wypatrzyłam na stronie Jamiego. Lubię piec tego typu ciasta, wbrew pozorom są proste, a za każdym kolejnym razem coraz szybsze do przygotowania. Moje strudle niestety mają tendencję do rozjeżdżania się na boki :), nie wiem, może piec je w jakiejś formie? Strudel z rabarbarem jest lekko kwaskowaty, bardzo letni, idealny na taką pogodę jaką mamy obecnie. Polecam.

STRUDEL Z JABŁKAMI I RABARBAREM

ciasto
*
285g mąki pszennej

150ml ciepłej wody

1 łyżka oliwy z oliwek

1 jajko

szczypta soli
nadzienie

100g bułki tartej

50g masła

600g rabarbaru

400g jabłek

125g cukru

1/2 łyżeczki cynamonu

dodatkowo: 75g roztopionego masła do smarowania ciasta, cukier puder

ciasto
Mąkę i szczyptę soli przesiej do miski. Dodaj wodę, jajko, oliwę. Zagnieć gładkie ciasto. Jeśli będzie ono zbyt kleiste dodaj nieco więcej mąki. Wyrobione ciasto owiń w natłuszczoną folię spożywczą i wstaw do lodówki na minimum 30 minut (ciasto można przygotować nawet dzień wcześniej), aby odpoczęło.

nadzienie
Bułkę tartą podsmaż na maśle, aż stanie się złoto-brązowa, odstaw do ostygnięcia. Rabarbar pokrój w cienkie plasterki, jabłka obierz i zetrzyj na tarce w plasterki (jak ogórki na mizerię). Wymieszaj ze sobą rabarbar, jabłka, bułkę tartą, cukier i cynamon.

Piekarnik rozgrzej do 190 stopni.

Ręcznik kuchenny dokładnie oprósz mąką. Na środku połóż ciasto, także posyp je mąką. Rozwałkuj ciasto w prostokąt 50cm x 40cm, powinno być bardzo cienkie (patrz moja uwaga poniżej), odetnij grube brzegi, po czym całe posmaruj roztopionym masłem. Nadzienie ułóż na środku pozostawiając kilka centymetrów wolnego ciasta po bokach. Podnosząc ściereczkę mocno zwiń, a wszystkie brzegi ciasta sklej. Strudel przełóż na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, dokładnie posmaruj roztopionym masłem. Piecz przez 30-40 minut, aż ciasto miejscami lekko zabrązowi się. Po wyciągnięciu z piekarnika, jeszcze gorące ciasto posyp cukrem pudrem. Podawaj na ciepło lub zimno z bitą śmietaną lub/i lodami waniliowymi.

* jeśli rozwałkujesz ciasto bardzo, bardzo cienko (ja tak zrobiłam) zostanie mnóstwo zbędnego ciasta. Jeśli więc masz wprawę w robieniu strudli spokojnie wystarczy połowa porcji podanej przez Jamiego.

Takie piękne talerzyki A. przywiózł mi niedawno z Danii. I chociaż napisane jest na nich "made in Italy" nie będę się przecież czepiać, prawda? :)

Smacznego!

11 komentarze:

zauberi pisze...

piękny Ci wyszedł, aż mi ślinka cieknie

Arvén pisze...

Talerz prześliczny! Jestem totalnym gadżeciarzem :D
świetny strudel, podoba mi się dodatek rabarbaru bo sprawia że staje się taki letni...

flusso pisze...

Piękny strudelek :) Ciekawe czy ja za rok się uspokoję z rabarbarem :D

Ewa pisze...

Fantastyczny wypiek!

Maggie pisze...

A moge sie na ten strudel wprosic? Wyglada bosko!

kathleene pisze...

Długo czekałam na taki przepis :) A co by było, gdybym zmieniła proporcje rabarbaru i jabłek na korzyść tego drugiego? Uwielbiam rabarbar ale rodzina marudzi, że "zbyt intensywny" ;] Nie wiem, czego by chcieli od rabarbaru w takim razie ;) A mi bardzo marzy się strudel... Odkąd na Ukrainie spróbowałam wiśniowego to śni mi się po nocach :)

Buziaczek pisze...

Jak to przepis Jamiego - to biore :) Świetnie Ci wyszedł :)

Hania-Kasia pisze...

Oj, zjadłabym chętnie kawałek takiego strudla. Uwielbiam wypieki o kwaskowym smaku.

Beata pisze...

Wspaniały strudel, ja nie mam do nich jakoś ręki, więc zazdroszczę!

Iv pisze...

kathleene spokojnie możesz użyć dowolnych proporcji, ja także robię bardziej "na oko" :). Na strudel wiśniowy (węgierski) też mam przepis, robiłam go raz, był bardzo dobry, daj znać jeśli masz ochotę, podeślę Ci.

Agnieszka pisze...

Zrobiłam ten strudel i wyszedł pięknie ale nie wiem dlaczego ciasto jakieś dziwne było. Robiłam jak w przepisie, ale coś z ciastem było nie tak. Ale środek place lizać :)

Pozdrawiam
zdrowiezwyboru.blogspot.com

Blog Widget by LinkWithin