Ciasto czekoladowe z masłem orzechowym

Naszła mnie ochota na ciasto czekoladowe... z masłem orzechowym. Przepis pochodzi ze strony Kitchen Wench, a oryginalnie z książki Bittersweat Alice Medrich. Ciasto piecze się bez mąki, jest bardzo lekkie, miękkie i długo świeże, czekoladowe z lekką nutą masła orzechowego (nie należy przesadzić z tym dodatkiem, żeby ciasto ciągle smakowało czekoladą). Solo nieco nijakie, ale już z bitą śmietaną tworzy całkiem przyjemny deser.

CIASTO CZEKOLADOWE Z MASŁEM ORZECHOWYM
tortownica 23cm

85g gorzkiej czekolady
1/2 szklanki (115g) cukru
2 łyżki masła orzechowego
szczypta soli
85g masła (temperatura pokojowa)
4 jajka
1 łyżka burbonu - użyłam ciemnego rumu
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

opcjonalnie do podania: cukier puder, bita śmietana, puree z owoców z cukrem, lody waniliowe

Piekarnik rozgrzej do 180 stopni. Ciasto piecze sie na poziomie poniżej środka piekarnika.

Czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej lub w mikrofalówce. Dodaj masło, cukier, sól, masło orzechowe, poczekaj aż się rozpuszczą i całość wymieszaj przy pomocy miksera. Kiedy masa stanie się gładka i kremowa kolejno dodawaj jajka, a na końcu alkohol i ekstrakt z wanilii. Ubijaj przez kolejne 2-3 minuty. Ciasto powinno być lekkie i puszyste. Mikstrurę przelej do wysmarowanej tłuszczem (lub wyłożonej papierem do pieczenia) formy i piecz przez 25-30 minut.

Po upieczeniu ostudź na kratce. Podawaj cukrem pudrem, bitą śmietaną, lodami waniliowymi lub puree z owoców (z dodatkiem cukru). Tego ciasta można też użyć do tortów (warstwa > krem > warstwa > krem > warstwa).









Niestety nie miałam w domu żadnych owoców tego dnia, a myślę, że z owocowym puree byłoby jeszcze lepsze. Jedząc ciasto z bitą śmietaną i lodami waniliowymi nie przestawałam myśleć, że dobry wyszedłby z tego przepisu tort :)

Smacznego!

4 komentarze:

Ruda Wiewióra pisze...

ciekawe, zachęca też to połączenie z bitą śmietana, zresztą u nas w domu wszystko co czekoladowe jest mile widziane:)

polinqa pisze...

w opisie masz z lekką nutą masła czekoladowe, a to chyba orzechowego miało być :)
Ale ja nie o tym, uwielbiam masło orzechowe i po prostu narobiłaś mi strasznego smaka :D

asieja pisze...

och, uwielbiam masło orzechowe
więc pewnie na dwóch łyżkach bym nie poprzestała (:

Monika pisze...

Uwielbiam połączenie czekolady z masłem orzechowym. Nie dość , że jest pyszne, to jeszcze ma dużo wartości odżywczych, a ja bardzo zwracam na to uwagę. Wiele wartościowych i pożywnych przepisów na wypieki i desery znalazłam na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/
Muszę przyznać, że jest tam bardzo duży wybór wypieków na różne okazje i o różnym stopniu trudności.

Blog Widget by LinkWithin