Bruschetta z grzybami i serem ricotta

Uwielbiam grzyby. I poniższym małym i prostym daniem zaczynam sezon grzybowy. Przede mną risotta, makarony, zupy i moje ulubione rydze marynowane. Nie mogę się już doczekać. Chociaż w lasach grzybów już dużo to niestety na moim pobliskim targu wczoraj mogłam dostać tylko kurki. Zrobiłam więc bruschetty. Można użyć ciabatty własnej lub kupionej, albo zupełnie zastąpić ją bagietka. Grzyby polecam przyprawiać przy smażeniu, będą smaczniejsze. Jeśli macie świeży tymianek myślę, że będzie pasował idealnie i warto dodać go w trakcie smażenia lub do ricotty. Mi niestety wczoraj nie udało się kupić. Dodam następnym razem, a okazji będzie jeszcze wiele. Sezon na grzyby w pełni.

Przepis z najnowszej Kuchni 09/2009.

BRUSCHETTA Z GRZYBAMI I SEREM RICOTTA
4-6 porcji

1 ciabatta (w formie chleba)
250-300g grzybów (kurki, borowiki, itp.)
2 łyżki masła
100g sera ricotta
starta gałka muszkatołowa
oliwa
sól i pieprz

Kroimy ciabattę na 8 kromek. Grillujemy z każdej strony na złocisty kolor (na patelni grillowej lub grillu). Oczyszczone i pokrojone na kawałki grzyby podsmażamy na maśle przez 5 minut. Pieczywo smarujemy serem ricotta i układamy na nim grzyby. Tuż przed podaniem posypujemy bruschetty odrobiną świeżo startej gałki muszkatołowej, lekko skrapiamy oliwą, doprawiamy solą i pieprzem.
Podajemy od razu.

Fajny pomysł na szybką grzybową przystawkę. Mi pół przepisu zastąpiło obfity lunch. We wrześniu zapraszam na dużo potraw z grzybami. Szukam też przepisów na rydze :)

Przepis dodaje do akcji serowej.

Smacznego!

3 komentarze:

asieja pisze...

lubię grzybowe smaki
bardzo

ale w takiej formie nigdy ich jeszcze nie próbowałam..

cudawianki pisze...

wow!! ale fajna grzaneczka!

fellunia pisze...

Teraz się tyle grzybów pojawiło, więc Twoja bruschetta nie dość, że tak ślicznie wygląda i bardzo smacznie się zapowiada to jest baaardzo aktualna :)

Blog Widget by LinkWithin