Sernik z nutką toffi

Kiedyś natknęłam się na stronę BetterBaking.com i zainteresowało mnie co tak wspaniałego jest w ich przepisach, że trzeba za nie zapłacić. Zaryzykowałam nabywając przepis na sernik oczywiście, płacąc 5,61 PLN poprzez Paypal. W oryginale nazywał się on Cashmere Cheesecake (alias Sticky Toffee Cheesecake) i rzeczywiście, gdy go teraz jem zauważam delikatność masy serowej.

Jednakże to ciasto zupełnie nie przemawia do mnie wizualnie. Przepis podaje by piec sernik w 215 stopniach przez minimum 45 minut. Tak też zrobiłam i pomimo miski z wodą w piekarniku efekt końcowy jest popękany i dodatkowo tak ciemny od góry, że wydaje się spalony. Sugerowana przez nich tortownica o średnicy 23cm też nie bardzo pasuje do takiej ilości sera. Połączenie serka śmietankowego i śmietany dało bardzo płynną masę i przyznam, że nie ryzykowałam tylko od razu wsypałam 3 łyżki mąki ziemniaczanej.

Podsumowując: w smaku bardzo dobry, delikatny sernik z fajnym toffi na spodzie, ale wygląd tragiczny. Radzę piec dłużej w niższej temperaturze lub bardzo krótko w tak wysokiej, po czym studzić w zamkniętym piekarniku. Użycie zwykłego twarogu zlikwiduje potrzebę dodania mąki ziemniaczanej.

SERNIK Z NUTKĄ TOFFI
tortownica 26cm

spód
225g ciasteczek typu digestive
5 łyżek (50g) stopionego masła
4 łyżki cukru trzcinowego (60g)
1/4 szklanki (50g) daktyli
szczypta goździków, gałki muszkatołowej i cynamonu

toffi
3/4 szklanki (100g) masła
2 szklanki (300g) lekkiego cukru trzcinowego - w trakcie przygotowania zabrakło mi cukru trzcinowego, dodałam więc jedną szklankę cukru trzcinowego i pół szklanki bardzo drobnego cukru białego i też wyszło
1 i 1/2 szklanki (375ml) śmietanki 30% (płynnej, a nie kremowej)

masa serowa
1,1kg serka śmietankowego, sera z wiaderka lub 3-krotnie zmielonego twarogu - u mnie jak zwykle Wieluń
1 i 1/2 szklanki cukru - dałam 150g
1/3 szklanki (85ml) śmietany kremówki
6 jajek
3/4 szklanki (185ml) śmietanki 30% (płynnej)
1 łyżka ekstraktu z wanilii
opcjonalnie 3 łyżki mąki ziemniaczenej

toffi
Masło, cukier i śmietankę umieść w rondlu. Doprowadź do wrzenia i gotuj na małym ogniu (bez przykrycia) przez około 20-30 minut, aż zgęstnieje. Odstaw do ostygnięcia.

spód
W malakserze zmiksuj ze sobą ciasteczka, cukier, daktyle, przyprawy korzenne i masło. Rozłóż na spodzie tortownicy dobrze dociskając do dna (dnem szklanki lub ręką).

Piekarnik rozgrzej do 215 stopni.

masa serowa
W dużej misce zmiksuj serek śmietankowy z cukrem. Dodaj śmietanę kremówkę, jajka, śmietankę, ekstrakt z wanilii (plus mąkę ziemniaczaną jeśli to koniecznie) i wszytko dokładnie wymieszaj.

Cienką warstwę toffi rozłóż na przygotowanym spodzie w tortownicy (około 3/4 przygotowanego toffi). Na wierzch wylej masę serową. Piecz maksymalnie 45 minut lub do momentu gdy wierzch sernika się zetnie. Jeśli to możliwe (gdy sernik nie jest zbytnio spieczony) zostaw do ostygnięcia w piekarniku.

Włóż do lodówki na minimum 8 godzin lub całą noc. Przez podaniem polej pozostałym toffi lub posyp cukrem pudrem.


Sernik w smaku jest naprawdę dobry, jak już pisałam wyżej: bardzo delikatny. Nad wyglądem trzeba jeszcze popracować :). Wydaje mi się jednak, że w Internecie można znaleźć tak wiele świetnych przepisów (które udają się od razu), że nie ma sensu odwiedzać i płacić za stronę BetterBaking.com.

Smacznego!

4 komentarze:

ewena pisze...

Ale często co nie wygląda pięknie dobrze smakuję. W przekroju - bardzo smakowity:)
A co do płacenia, to rzeczywiście nie ma sensu, w necie jest full przepisów....choć ja kupuję książki:)

Iv pisze...

podejrzewam ze kazda (kazdy?:) z nas ma tyle ksiazek ze juz sie nie da pomiescic wiecej ;)

Dziwnograj pisze...

Przecież nie wygląda źle :) Szczególnie ten kawałek wygląda smakowicie. Sernik z toffi...Orginalne, chociaż nie wiem czy by mi smakował. Jest baaardzo słodki?

Iv pisze...

Toffi jest tylko przy spodzie, okolo 2-3mm. Ja masy serowe robie zawsze zupelnie nieslodkie wiec sie to calkiem niezle komponuje. Jednak z sernikow ktore robilam do tej pory i tak wygrywa u mnie ten klonowo-pekanowy.

Blog Widget by LinkWithin