Amerykańska sałatka siekana

Przyznam, że nigdy wcześniej nie robiłam nic z przepisów Jamiego Olivera. Nie wiem więc czy wszystkie są tak wesoło napisane :). Sałatka dobra i prosta, zarówno w formie lunchowej lub jako dodatek do potraw. Robiłam z połowy porcji. Użyłam jednego opakowania gotowej mieszanki sałat (akurat wczoraj nie było w sklepie ani sałaty rzymskiej, ani radicchio). Siekałam jak chciałam, no i nie mieszkałam sałatki z sosem na desce do krojenia (z nadzieją, że to nie wielkie przestępstwo :).

Ten przepis Jamiego pochodzi z miesięcznika Kuchnia, marzec 2008.

AMERYKAŃSKA SAŁATKA SIEKANA
6 porcji

1 czerwona papryka
1 świeża czerwona papryczka chili - użyłam suszonej
1 czerwona obrana cebula - obrałam :)
5-6 dojrzałych pomidorów
1/2 ogórka
200g sera feta
2 sałaty rzymskie - użyłam mieszanki sałat endywia
1 sałata radicchio - jak wyżej
2-3 garście świeżych ziół (natka pietruszki, bazylia, szczypiorek, mięta)
2 łyżeczki musztardy angielskiej - mam tylko Dijon
8 łyżeczek oliwy z pierwszego tłoczenia
3 łyżki białego octu winnego
sól morska, świeżo zmielony pieprz

Obie papryki przekrój na pół i usuń z nich nasiona. Warzywa i zioła umyj i osusz. Na dużej desce do krojenia specjalnym nożem do ziół (półokrągłym) lub porządnym nożem kuchennym posiekaj: cebulę i chili bardzo drobno, a pomidory, paprykę, ogórka i fetę w kostkę o grubości mniej więcej 1cm. Szczypiorek i natkę posiekaj dość grubo, sałaty i resztę ziół pokrój w paski o szerokości 1cm.

Pośrodku sterty posiekanych na desce warzyw zrób wgłębienie, włóż do niego musztardę, dodaj oliwę, ocet, sól i pieprz. Wszystkie składniki dokładnie wymieszaj, a jeśli trzeba - dopraw.

Sałatkę podawaj do steków, ryb lub domowych hamburgerów.

Połowa porcji wystarczyła na lunch (z fetą, dla jednej osoby) i na kolację (bez fety, jako dodatek do nadziewanych syryjskich pit, dla dwóch osób).

Smacznego!

0 komentarze:

Blog Widget by LinkWithin