Lekko cytrynowy sernik z serka wiejskiego

Kolejny sernik z rewelacyjnej książki The 50 Best Cheesecakes in the World. Tym razem zdecydowałam się na pierwszy, przedkonkursowy, przepis pani Anne Rose i upiekłam sernik z serka wiejskiego. Sernik bardzo dobrze smakuje, lekko cytrynowo i orzeźwiająco. Jego konsystencja nie jest zupełnie gładka, co czyni ciasto jeszcze bardziej ciekawym.

Sernik trzeba piec w bardzo szczelnym naczyniu, ponieważ masa jest bardzo płynna, autorka poleca wręcz naczynie szklane, ja upiekłam jednak w dobrej, szczelnej tortownicy i ciasto nie wypłynęło spodem.

LEKKO CYTRYNOWY SERNIK Z SERKA WIEJSKIEGO
tortownica 23cm

spód
100g roztopionego masła
125g pokruszonych herbatników typu Digestive
1 łyżka mąki
2 łyżki cukru
1 łyżeczka cynamonu

masa serowa
550g odsączonego serka wiejskiego
(waga po odsączeniu)
115g 3-krotnie zmielonego tłustego sera twarogowego
3/4 szklanki (170g) cukru
1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
2 jajka
sok z połowy cytryny
6 łyżek kremowej śmietany
- użyłam 18%
6 łyżek pełnotłustego mleka
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
cynamon

spód
Mieszamy ze sobą masło, pokruszone herbatniki, mąkę, cukier i cynamon. Wysypujemy na dno szczelnej tortownicy i dociskamy do dna (rękoma lub dnem szklanki).

Piekarnik rozgrzewamy do 200 stopni.

masa serowa
Za pomocą miksera ubijamy ze sobą odsączony serek wiejski z mielonym serem twarogowym (średnia prędkość, użyłam dodatkowo blendera do przecierania, żeby pozbyć się grudek). Dodajemy cukier, mąkę ziemniaczaną, jajka, sok cytrynowy, śmietanę, mleko i ekstrakt z wanilii. Miksujemy do uzyskania gładkiej konsystencji.
Masę wylewamy na przygotowany wcześniej spód, posypujemy cynamonem i pieczemy przez 20-25 minut.

Sernik wyciągamy od razu z piekarnika i studzimy na kratce, aż uzyska temperaturę pokojową. Następne wkładamy do lodówki na minimum 4-6 godzin.


Jak dla mnie ten sernik ma bardzo polski smak: serek wiejski plus twarogowy, czy może być coś bardziej polskiego? Polecam jako alternatywę dla serników twarogowych oraz wielbicielom serka wiejskiego (jak ja) na wszystkie możliwe sposoby.

Ciasto wrzucam też do
akcji serowej.

Smacznego!

5 komentarze:

wiosenka27 pisze...

Piękny serniczek:)

Izaa pisze...

serniki to moje ulubione ciasta. Twój jest śliczny!!!!.....

asieja pisze...

kolejne pyszne ciacho

no musi byc pyszne, bo z wiejskim serkiem, który lubię bardzo, podobnie jak Ty
z chęcią spróbuję :-)

myniolinka pisze...

Wszystko brzmi niezwykle ciekawie... a te "ziarenka" serka wiejskiego czuć w masie?

Iv pisze...

Ziarenek troche się rozmiksowało, a trochę utarłam blenderem, wiec sa bardzo małe i bardzo fajnie to smakuje...

Blog Widget by LinkWithin