Sałatka z pęczaku i kurczaka

Dziś u mnie bardzo zimowa sałatka. Treściwa i sycąca. O mocnym aromacie kminku. Ten przepis mam już od kilkunastu lat. Wyrwałam go jeszcze w liceum z Elle i tak mi pozostał w segregatorze. Podobał mi się ówczesny sposób zamieszczania przepisów w tym miesięczniku, w formie małych karteczek do wyrywania. Szkoda, że z tego zrezygnowali. Teraz czas przenieść archiwum do Internetu. Co też i czynię :).

SAŁATKA Z PĘCZAKU I KURCZAKA
6 porcji

300g pęczaku
100g ciecierzycy
2 filety z piersi kurczaka
2 młode cebule
- u mnie cebula czosnkowa
2 małe cukinie
1 zielona papryka
- pominęłam
2 cytryny - 1 sztuka wystarczy
5 łyżek oliwy z oliwek
1 łyżka kminku
1/2 pęczka natki pietruszki
10 liści świeżej mięty
sól, pieprz

Dzień wcześniej namocz ciecierzycę w zimnej wodzie. Następnie ugotuj ją na małym ogniu w dużej ilości osolonej wody (20-25minut), odcedź. Można także użyć 150g ciecierzycy z puszki.

Pęczak opłukaj i gotuj przez 20-30 minut w osolonej wodzie, odcedź.

Cukinie umyj i pokrój w półplasterki. Gotuj przez 2-5 minut w osolonej wodzie. Odcedź.

Filety z kurczaka oczyść, lekko rozbij i usmaż na patelni z 2 łyżkami oliwy z oliwek. Podczas smażenia posyp kminkiem, posól i popieprz. Wyjmij i pokrój w plasterki.
/do tej sałatki można też użyć resztek z pieczonego kurczaka lub indyka/

Cebulę obierz i pokrój w piórka. Paprykę umyj, wyjmij pestki i białe błony, grubo posiekaj.

Do salaterki włóż pęczak, ciecierzycę, cebulę, cukinię oraz kurczaka z olejem ze smażenia. Dodaj paprykę, oliwę z oliwek, sok i startą skórkę z cytryny oraz posiekane zioła. Dokładnie wymieszaj. Przypraw. Podawaj od razu lub po schłodzeniu.

Według informacji z karteczki jedna porcja takiej sałatki ma 171 kcal. ;)

Smacznego!

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Witaj, ja też mam w planach danie z pęczaku i kurczaka:)Fajnie, że kasze coraz częściej pojawiają się w blogowych przepisach! Pzdr Aniado

Majana pisze...

Ładna jest :) Nigdy nie jadłam sałatki z pęczakiem.trzeba kiedyś wypróbowac:)
Pozdrowienia.

Anonimowy pisze...

niesamowite... uczta dla oczu i podniebienia zapewne.....

Blog Widget by LinkWithin