Sernik nowojorski z polewą jagodową

Sernik nowojorski to swego typu klasyka, która bardzo często pojawia się na wielu blogach. Przepis, który dziś prezentuje pochodzi z bloga smitten kitchen i odpowiada mi najbardziej ze wszystkich tych, których do tej pory spróbowałam, chociaż na pewno od czasu do czasu będę poszukiwać i innych jego wariacji. Ten jest mocno cytrusowy, bardzo puszysty i nieco odbiega od swego pierwowzoru: brakuje tu śmietanowego wierzchu, jest za to pyszna owocowa polewa (u mnie jagodowa, ale można użyć wiśni lub czereśni, jak deb). Niestety miałam do dyspozycji tylko tortownicę o średnicy 26cm, dlatego sernik nie jest aż taki wysoki, jak nowojorski sernik być powinien (bo w Ameryce wszystko największe? :).

SERNIK NOWOJORSKI Z POLEWĄ JAGODOWĄ
tortownica 23 cm

spód
225g ciasteczek typu Digestive
115g masła, roztopionego
1/2 szklanki (100g) cukru
1/4 łyżeczki soli
masa serowa
1125g kremowego serka typu Philadelphia
- u mnie Wieluń ;)
1 i 3/4 szklanki (350g) cukru - dałam 300g
3 łyżki mąki pszennej
1 łyżeczka skórki otartej z cytryny (z 1 średniej cytryny)
1 łyżeczka skórki otartej z pomarańczy (z 1 małej pomarańczy)
5 dużych jajek
2 żółtka
1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
polewa
280g wydrylowanych czereśni lub wiśni (mogą być mrożone)
- u mnie jagody, mrożone
2 łyżki soku z cytryny
1/4 szklanki (50g) cukru
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1/2 szklanki (115ml) wody

Piekarnik rozgrzej do 280 stopni Celsiusza (lub do maksymalnej jaką możesz uzyskać, u mnie 270 stopni).

spód
Ciasteczka zmiel w malakserze, dodaj roztopione masło, cukier i sól. Całość dokładnie wymieszaj i uzyskaną masą wyłóż spód i dno tortownicy (dobrze dociskając). Przełóż do lodówki na czas przygotowywania nadzienia.

masa serowa
Ser ubij z cukrem, mąką, skórką cytrynową i pomarańczową. Dodaj wanilię, a następnie pojedynczo wbijaj jajka, ciągle ubijając. Gotową masę serową przelej do tortownicy na wcześniej przygotowany spód.

Przełóż do rozgrzanego piekarnika i piecz przez 12 minut lub do momentu, w którym nadzienie zacznie rosnąć. Następnie zmniejsz temperaturę do 95 stopni (lub 100 jeśli nie możesz inaczej) i piecz przez kolejną godzinę (mój piekarnik bardzo powoli traci temperaturę, żeby zapobiec zbytniemu przypieczeniu się sernika przykryłam go lekko na pierwsze pół godziny folią aluminiową, zrób tak jeśli sernik szybko zabrązawia się).

Gotowy sernik wyciągnij z piekarnika, ostudź w temperaturze pokojowej (nie wyciągając z formy), po czym przełóż do lodówki (lekko przykryty folią spożywczą) na minimum 6 godzin, a najlepiej na całą noc.

polewa
Wszystkie składniki umieść w średnim rondelku (mrożonych owoców nie trzeba wcześniej rozmrażać). Doprowadź do wrzenia i gotuj przez około 2 minuty. Ostaw do całkowitego ostudzenia.

Sernik wyjmij z lodówki i wyciągnij z formy. Polej przygotowaną polewą. Podawaj w temperaturze pokojowej (jeśli masz tyle cierpliwości by poczekać :).

Smacznego!

6 komentarze:

Anonimowy pisze...

Wspaniały!
Szczególnie kusi mnie ta polewa.

Z każdym kolejnym przepisem coraz bardziej uświadamiam sobie, jak niewiele klasyków próbowałam...

Pozdrawiam! :)

lo pisze...

To jest wspaniała rekomendacja dla tego sernika. Chyba długo nie będę się mu opirała.

Paula pisze...

bardzo zachęcający wpis :) a sernik... brak słów, ta polewa jest rewelacyjna tutaj :)

wielgasia pisze...

oj, kusisz tym serniczkiem, no i te jagody- uwielbiam takie serniki...

asieja pisze...

nigdy nie jadłam nowojorskiego sernika. a przecież serniki we wszystkich wersjach to jedne z najpyszniejszych ciast..

nuovana pisze...

new your cheesecake ostatnio sni mi sie po nocach... wroce po przepis, dzis pieke sernikowa improwizacje ;)

Blog Widget by LinkWithin