Pączki pieczone (bez wyrabiania)

Dzisiejsze pączki są bardzo proste i szybkie do wykonania. Może je zrobić naprawdę każdy, a zwłaszcza Ci, którzy boją się: a) ciasta drożdżowego, b) mozolnego wyrabiania i zagniatania, c) smażenia w głębokim tłuszczu, d) kalorii charakterystyczych dla pączków tradycyjnych (choć nie oszukujmy się: i w tym wypieku kalorie są obecne :). W smaku dość dobrze imitują pączki prawdziwe, ciasto jest puszyste, miękkie, idealne. Można je nadziać dżemem (np. niskokalorycznym) lub nie. Polecam! Przepis pochodzi z bloga Kitchen Unplugged. A składniki naprawdę wystarczy tylko dokładnie wymieszać łyżką ;).

PĄCZKI PIECZONE
12-16 sztuk zależnie od wielkości

2 łyżeczki suszonych drożdży
1/4 szklanki (60ml) ciepłej wody
2 i 1/4 szklanki (315g) mąki pszennej
szczypta soli
1/4 szklanki (50g) cukru
2 łyżki roztopionego masła
3/4 szklanki (175ml) ciepłego mleka
1 małe jajko - miałam tylko duże, a więc dodałam nieco więcej mąki
opcjonalnie: dżem (niskosłodzony) do nadziewania, cukier puder

W małej miseczce drożdże oraz szczyptę cukru rozpuść w ciepłej wodzie. Odstaw na 5 minut.

W dużej misce wymieszaj mąkę, cukier oraz szczyptę soli. Dodaj drożdżową mieszankę, rozpuszczone masło, jajko oraz mleko. Za pomocą łyżki lub miksera z hakiem połącz wszystkie składniki (mieszaj tylko przez kilka minut) - otrzymasz bardzo kleiste, mokre ciasto. Miskę szczelnie przykryj folią spożywczą i odstaw w ciepłe (25 stopni) miejsce na minimum 1 godzinę (ciasto powinno podwoić swoją objętość).

Piekarnik rozgrzej do 200 stopni. Przygotuj sobie miseczkę z mąką, szpatułkę, wykrawacz do ciastek (o dowolnym kształcie) oraz dwie blachy wyłożone papierem do pieczenia.

Blat mocno oprósz mąką. Przełóż na niego ciasto (ręką lub szpatułką, omączonymi!). NIE ZAGNIATAJ I NIE ODGAZOWUJ! Lekko rozklep ciasto (trzeba to robić naprawdę delikatnie, aby nie uwolnić zbyt wielu pęcherzyków powietrza) na grubość 2 cm. Wykrawaczkę do ciastek obtocz w mące i wytnij tak wiele pączków, jak to tylko możliwe. Za pomocą łopatki lub szpatułki przełóż je na pierwszą blachę. Pozostałe ciasto otrzep delikatnie z nadmiaru mąki, lekko zagnieć (bardzo krótko, tylko by się ponownie połączyło) i znów rozklep na grubość 2 cm, wytnij pączki, przełóż na drugą blachę.

Pączki na pierwszej blasze odstaw do wyrośnięcia na 20 minut. Następnie piecz przez około 7-10 minut na środkowym poziomie piekarnika (nie powinny być zbytnio przypieczone, jedynie lekko zarumienione). Wyjmij, przełóż na kratkę do ostygnięcia. Następnie upiecz pączki z drugiej blachy (powinne one postać nieco dłużej, ponieważ ciasto zostało zagniecione i odgazowane) tak samo, jak poprzednie.

Gotowe pączki można nadziać dżemem (o dość płynnej konsystencji) za pomocą tylki i woreczka cukierniczego, a następnie posypać cukrem pudrem.

Większość pączków zrobiłam w tradycyjnym, okrągłym kształcie. Do kilku jednak użyłam wykrawaczki w kształcie serca i wyrób gotowy zachował ten kształt - to ciekawa alternatywa także dla dzieci.

Smacznego!

10 komentarze:

Kaś pisze...

fajny przepis, muszę wypróbować ;)

majka pisze...

No to ja sie pisze na takie paczki. Kalorie mi niestraszne wiec na pewno niedlugo zagoszcza na moim stole :) Wygladaja tak pysznie...mniam :)

aklat pisze...

muszą byc pyszne! przepis zapisuję do wypróbowania :)

Karolina pisze...

Na pączka zawsze mam ochotę. Fajny przepis.

asieja pisze...

jedząc pączki nie myślę o kaloriach
ale rzeczywiście.. dobrze jest pomyslec przed i smażone zamienic na pieczone

Agnieszka pisze...

Ja dziś poczyniłam te pączuszki i pyszne wyszły. Może trochę bardziej przypominają leciutkie bułeczki, ale to nie jest zarzut. Nadziałam je musem jabłkowym (barbarzyńsko za pomocą strzykawki z braku bardziej wyrafinowanego oprzyrządowania). Ciekawa jestem jak będą smakowały jutro.

flowerek pisze...

Ja rowniez je przygotowalam i bardzo mi smakowaly. Rzeczywiscie przypominaja buleczki, ale smakuja nawet na paczki i sa puszyste i delikatne.

najsmaczniejsze.pl pisze...

Zrobiłam, są pycha, miękkie i pachnące :)

Izabela pisze...

pączuszki pyszne - niedługo zamieszczę na blogu i przepis puszczę w świat :)

Unknown pisze...

CZy mozna zrobic te paczki ze swiezych drozdzy?

Blog Widget by LinkWithin