Drożdżówki z nutellą

Te drożdżówki robiło już tyle osób, że ciężko byłoby wszystkie wymienić. Zaczęło się do iis, a ja proporcje zaczerpnęłam od notme i za nią powtarzam przepis. Bułeczki robi się szybko i prosto. Ciasto łatwo się zagniata i ładnie rośnie. To coś dla każdego miłośnika nutelli.

DROŻDŻÓWKI Z NUTELLĄ

500g mąki pszennej
1 szklanka mleka
nutella
80g masła
80g cukru
30g świeżych drożdży
sól
białko do posmarowania lub 8 łyżek cukru pudru na lukier

Masło roztop w rondelku, dolej mleko, podgrzej do letniej temperatury i rozpuść w nim drożdże. Dodaj mąkę, cukier i szczyptę soli. Wszystko razem zagnieć i odstaw do wyrośnięcia na 1-2 godziny. Po tym czasie ciasto cienko rozwałkuj i wykrój z niego prostokąty o wielkości 10×14cm.

Natnij paski na 1/3 długości prostokątów i nałóż nutellę (ilość w zależności od upodobań, ja nadziewam każdą drożdżówkę 1 łyżeczką kremu). Zamknij po bokach, aby nutella nie wypłynęła i zwiń.

Bułeczki ułóż na blasze wyścielonej papierem do pieczenia i posmaruj roztrzepanym białkiem lub lukrem (cukier puder i 3 łyżki wody). Piecz przez 25 minut w temperaturze 180 stopni lub 10 minut w 220 stopniach. Po upieczeniu można posmarować jeszcze raz dodatkowo lukrem (u mnie bez lukru).

U mnie oczywiście, jak wszystko co wymaga pewnej precyzji, drożdżówki nie wyszły idealnie, każda jest o innej wielkości i kształcie :). Na szczęście nie odbija się to na smaku. Są bardzo dobre, zarówno jeszcze ciepłe, jak i dnia następnego.

Smacznego!

3 komentarze:

grazyna pisze...

Jak smakowicie wyglądają! Uwielbiam drożdżowe ciasto, chyba się skuszę :)

majka pisze...

Ja jestem przeogromna wielbicielka nutelli :) Twoje buleczki mnie zauroczyly. Wygladaja przepysznie :))

Dziwnograj pisze...

O robiłam identyczne całkiem niedawno! Wyszły pyszne ;) Twoje wyglądają jeszce lepiej...ale musiały smakować

Blog Widget by LinkWithin