Tort z mascarpone, białą czekoladą i jagodami

Dziś bardzo szybki (zupełnie bez pieczenia) torcik z owocami leśnymi. Przepis pochodzi z książki Philipa Johnsona Classic Ecco i oryginalnie poleca użyć do sosu malin, a do tortu i przybrania różnych, mieszanych owoców jagodowych. Miałam tylko słoik jagód i to musiało wystarczyć :).

TORT Z MASCARPONE, BIAŁĄ CZEKOLADĄ I JAGODAMI
tortownica 26cm


500g jagód, malin, jeżyn itp.
- u mnie 350g jagód
200g cukru
- u mnie 150g
250ml wody
2 łyżki Cointreau
- użyłam likieru z owoców leśnych
2 listki żelatyny - użyłam 2 łyżeczek żelatyny w proszku
125ml wody
2 łyżki śmietanki 30%
5 żółtek
4 białka
100g cukru
skórka otarta z 1 cytryny
500g mascarpone
400g podłużnych biszkoptów - wystarczyło 350g
250g różnych owoców jagodowych
- u mnie tylko jagody
220g białej czekolady, startej
dodatkowo: bita śmietana, świeże owoce jagodowe, liski mięty

Zrób sos: wybrane owoce jagodowe, cukier i 250ml wody umieść w małym rondelku i doprowadź do wrzenia. Lekko ostudź, zmiksuj blenderem i uzyskany płyn przetrzyj przez sitko. Dodaj alkohol, wymieszaj i odstaw.

Listki żelatyny namocz w 125 ml wody, śmietankę podgrzej, nie doprowadzając jednak do wrzenia, dodaj do niej miękkie listki żelatyny (odsączone z wody), wymieszaj, aż żelatyna rozpuści się całkowicie. Jeśli używasz żelatyny w proszku, rozsyp ją nad 3 łyżkami wody, a gdy zmięknie rozpuść w gorącej śmietance.

W dużej misce utrzyj żółtka z cukrem i skórką cytrynową do momentu uzyskania kremowej masy. Dodaj mascarpone, a następnie żelatynę. Białka ubij i delikatnie wmieszaj je do masy serowej (za pomocą łyżki lub szpatułki). Ja dodatkowo do masy wmieszałam połowę startej czekolady. Odstaw w chłodne miejsce
(np. do lodówki).

Biszkopty lekko namocz z obu stron w sosie owocowym (nie zużyjesz całego, ale nie wylewaj pozostałości). Połowę biszkoptów rozłóż promieniście na dnie tortownicy (niektóre trzeba będzie przełamać na pół), nałóż na nie połowę masy serowej, posyp połową owoców jagodowych i połową startej czekolady (u mnie mniej, ponieważ część czekolady wmieszałam do masy). Całą czynność powtórz z drugą warstwą (czyli biszkopty-masa-owoce-czekolada). Tortownicę szczelnie przykryj i odstaw do lodówki na kilka godzin, a najlepiej na całą noc.

I gotowe :). Podawaj z bitą śmietaną, świeżymi owocami, listkami mięty i pozostałym sosem owocowym.

Smacznego!

9 komentarze:

cukrowa wróżka pisze...

jak ślicznie wygląda. taki biało-jagodowy..:)

kornik pisze...

Piękny jest! I ten sosik!

chantel pisze...

prezentuje się pięknie

Kaś pisze...

wspaniały!

Ewa pisze...

Pysznie wygląda!

anne marie pisze...

gdyby nie to, że ograniczam słodkości to chyba bym go zrobiła, a potem cały zjadła :)

Jul pisze...

Cudny! Uwielbiam te smaki:)

aga pisze...

ale cudny tort! i na pewno pyszny:)

Karmel-itka pisze...

cudo!
nie mam nic więcej do dodania.
po prostu cudo!

Blog Widget by LinkWithin