Ciasto maślankowe z malinami

Gdy jest tak gorąco i nikt nie ma ochoty na przebywanie w kuchni najlepiej sprawdzają się szybkie ciasta ucierane. Kilka minut przygotowań, szybki wrzut do piekarnika (aby nie przebywać przy nim zbyt długo :) i deser gotowy. Dziś u mnie ciasto na maślance z malinami z magazynu Gourmet. Maliny to chyba najmniej lubiane przeze mnie owoce jagodowe, idealnie nadają się więc do wypieków, deserów i przetworów, bo zawsze doczekają w lodówce, aż coś z nimi zrobię. Truskawki, jagody i jeżyny nie zawsze mają to szczęście, ponieważ zostają wcześniej zjedzone.

Dzisiejsze ciasto jest bardzo proste w przygotowaniu, wilgotne i smaczne. To wersja mini dla 2 osób, ponieważ wypiek nie jest wysoki, a i tortownica mała (u mnie 20cm).

CIASTO MAŚLANKOWE Z MALINAMI
tortownica 23cm

1 szklanka (140g) mąki pszennej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1/4 łyżeczki soli
55g miękkiego masła
2/3 szklanki (145g) + 1 i 1/2 łyżki cukru
1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
1 jajko
1/2 szklanki (120ml) maślanki
1 szklanka (140g) malin
dodatkowo: cukier puder, świeże maliny do dekoracji

Piekarnik rozgrzej do 200 stopni. Tortownicę 23cm posmaruj masłem (użyłam mniejszej - 20cm).

Mąkę wymieszaj z proszkiem do pieczenia, sodą i solą. Masło ubij z 145g cukru na kremową masę. Dodaj wanilię i jajko, całość wymieszaj. Ciągle ucierając dodawaj naprzemiennie mąkę i maślankę (w 3 porcjach, zaczynając i kończąc na mące), miksuj do uzyskania gładkiego ciasta.

Gotowe ciasto przełóż do przygotowanej tortownicy, wyrównaj wierzch, po czym posyp go malinami i pozostałym cukrem. Piecz przez 25-30 minut (patyczek włożony w środek ciasta powinien być suchy), następnie studź w formie przez 10 minut i przełóż na kratkę. Przed podaniem posyp cukrem pudrem i świeżymi malinami.

Smacznego!

8 komentarze:

cukrowa wrozka pisze...

a ja właśnie maliny bardzo kocham!
takie słodkie, miękkie, <3
ale i w cieście pyszne :]

Majana pisze...

Takie ciacha są pyszne. Bardzo lubię maślankowe z owocami:)

Ola pisze...

wyglada smakowicie! maliny tez uwielbiam:)

margot pisze...

aja maliny uwielbiam ,ale wypieki malinami to podwójnie nawet
Pysznie się pyszni to ciasto

asieja pisze...

dla mnie maliny chyba też najmniej lubiane. wolę jagody albo kwaśne jeżyny. ale nimi też zajadam się oczywiście chętnie, bo chyba nie mam owoców, których nie lubię. fajne ciasto, proste i puchate.

Anonimowy pisze...

A ja tam maliny lubię bardzo; z resztą jak całą resztę jagodowych. Zarówno same, jak i zatopione w tak pysznych ciastach, jak to.

Pozdrawiam! :)

myniolinka pisze...

maślankowe z owocami... smak lata!

kasiaaaa24 pisze...

Ciasto maślankowe jest idealne do owoców. Uwielbiam je.

Blog Widget by LinkWithin