Biszkopt z truskawkami

Przyznam, że nie przepadam za biszkoptem. Być może z jego powodu nie lubię też tortów. Tiramisu to także nie jest mój ulubiony deser. A jednak biszkopt to bardzo szybkie, proste i w pewien sposób niepowtarzalne ciasto. A. je lubi. Ja je robię. W wersji z owocami nawet trochę zjem. Dziś zjedliśmy cały z powodu nawrotu infekcji u maluszka. Walczymy z gronkowcem. A dziś rano nic innego po prostu poza tym biszkoptem nie mieliśmy. Biszkopt ratuje więc czasem od śmierci głodowej w przerwach miedzy rozmowami z oddziałem pediatrii nowotarskiego szpitala i tutejszym pediatrą, który jest o wiele bardziej ludzki niż większość tych, których spotkałam w Krakowie. Ot choćby to, że podaje numer i odbiera swój telefon komórkowy. Rzadko spotykane, a jednak zdarza się. Świat nie przestaje zadziwiać.

Biszkopt piekę według przepisu
Liski. Jest idealny. Dodaje jednak nieco mniej cukru i ciut więcej mąki, ponieważ zwykle mam tylko bardzo duże jajka w lodówce (odwracam proporcje Liski i używam 120g cukru oraz 150g mąki). To proste ciasto, które każdemu się uda. U mnie dziś z truskawkami. Polecam!

BISZKOPT Z TRUSKAWKAMI (LUB BEZ)
tortownica 20-23cm

5 jajek

120g mąki

150g cukru

garść truskawek (pokrojonych w ćwiartki) lub innych owoców

Piekarnik rozgrzej do 170 stopni. Tortownicę posmaruj masłem i wysyp bułką tartą.

Jajka utrzyj z cukrem na kogel mogel, do białości. Zajmuje to zwykle 10-15 minut. Masa powinna się wyraźnie powiększyć. Mąkę przesiej przez sitko i wmieszaj w ciasto. Do przygotowanej tortownicy wlej ciasto. Surowe ciasto powinno wypełnić formę mniej więcej do połowy. Jeśli używasz owoców posyp nimi wierzch ciasta (biszkopt z owocami będzie nieco niższy niż w przypadku pieczenia solo).

Biszkopt wstaw do piekarnika i piecz 45-50 minut. Podczas pieczenia nie wolno otwierać piekarnika, bo biszkopt opadnie. Po 45 minutach drewniany patyczek wbij w ciasto - jeśli jest suchy, to znak, że ciasto jest upieczone.

Uwagi Liski, której należy posłuchać:
- Jajka należy ubijać maksymalnie długo, do białości, do pokazania się na powierzchni pęcherzyków powietrza. To ważne.
- Podczas pieczenia nie otwierać piekarnika.
- Mąka musi być przesiana, bez grudek.

Smacznego!

6 komentarze:

zauberi pisze...

zaintrygował mnie ten przepis na biszkopt, trzeba będzie wypróbować :)

Beata pisze...

ja uwielbiam biszkopty, więc to cos dla mnie.
Współczuję z powodu choroby Maluszka. Dużo zdrowia życzę!

Paulina Podgórska pisze...

pyszności !
Chyba dziś upiekę :)

Dusia pisze...

ślicznie wygląda, pyszne i puszyste to jego przydomek;)

judik1119 pisze...

Pyszne ciacho!:)

Jolanta szyndlarewicz pisze...

U mnie dziś udierane z truskawkami, ale na taki biszkopt chętnbie sie skuszę:)

Blog Widget by LinkWithin