Tagliatelle z pomidorami i rukolą

Taki oto prosty makaron jedliśmy ostatnio w restauracji Vapiano w Budapeszcie. Teraz też wiemy, że to sieciówka i można ich także odwiedzić w Warszawie i Wrocławiu. Bardzo przyjemna i niedroga restauracja. Postanowiłam więc w miarę możliwości odtworzyć przepis. Myślę, że się udało. Zwłaszcza, że mocno obserwowałam tam poczynania kucharza :)

TAGLIATELLE Z POMIDORAMI I RUKOLĄ
2 ogromne porcje

makaron tagliatelle - użyłam 250g surowego makaronu Emma Giordani
1 duży suszony pomidor
3 pomidory
6 pomidorków koktajlowych
1 pęczek rukoli
1 ząbek czosnku
2-3 łyżki oliwy
sól, pieprz, płatki chilli wedle uznania
parmezan (starty lub w płatkach)

Makaron gotujemy w osolonej wodzie minutę krócej niż wskazuje informacja na opakowaniu.

Suszony pomidor drobno siekamy, ząbek czosnku kroimy w płatki. Pomidory sparzamy, obieramy ze skórki i kroimy w kostkę. Pomidorki koktajlowe przekrajamy na pól, zostawiamy w skórce. Rukolę pozbawiamy twardych części łodygi.

Na rozgrzanej oliwie z oliwek podsmażamy suszony pomidor z czosnkiem. Dodajemy oba rodzaje pokrojonych pomidorów, chilli, sól, pieprz i gotujemy na średnim ogniu, aż całkowicie zmiękną i przybiorą konsystencję sosu (5-10 minut). Dodajemy ugotowany makaron i ciągle mieszając gotujemy przez kolejną minutę lub dwie. Na końcu wrzucamy rukolę i gotujemy kolejną minutę.

Całość przekładamy na talerz i posypujemy parmezanem według uznania.


Bardzo nam smakowało. A. sam od siebie (oczywiście ;) mówi, że pachniało bardzo ładnie podczas gotowania. Następnym razem zrobimy własny makaron, ponieważ lubię, gdy tagliatelle jest jeszcze szersze niż to, które kupiłam. Moja babcia miała kiedyś fajny gadżet do rozwałkowywania makaronu. Pytanie brzmi: co się z nim stało? I kolejne: czy zmieściłby mi się w kuchni? (na to drugie pytanie odpowiedź znam)

Smacznego!

3 komentarze:

kasiaaaa24 pisze...

Pyszna propozycja. Z przyjemnościa wypróbuję przepis, bo straszna makaroniara ze mnie :)

asieja pisze...

uważna obserwatorka zawsze odtworzy pyszny smak :-)

Gosia Oczko pisze...

Fajne takie - lekkie i skromne :)

Blog Widget by LinkWithin