Czekoladowy ryż

Lubicie ryż na słodko? A z czekoladą? Na blogu fiordizucca znalazłam przepis wspaniały i niesamowicie prosty zarazem. Ten czekoladowy ryż na mleku jest idealny na szybkie śniadanie lub podwieczorek. U mnie z bananami, ponieważ uwielbiam połączenie czekolady i tych właśnie owoców. I muszę się przyznać, że ostatnio po prostu szaleje za belgijską czekoladą Starbrook Airlines i mlecznej tej firmy (32% kakao) użyłam tutaj w ogromnych wręcz ilościach :).

RYŻ CZEKOLADOWY
2 porcje

150g ryżu - u mnie jaśminowy, w oryginale arborio
600ml mleka
25g masła
80g ciemnej czekolady 50%
- użyłam mlecznej i.... nieco więcej
50g cukru
- pominęłam, ponieważ czekolada była już słodka
50ml śmietanki 12%
szczypta cynamonu
dodatkowo: świeże owoce sezonowe, pokruszone orzechy włoskie, starta czekolada

Ryż gotuj w mleku, aż zmięknie (około 20 minut, bez przykrycia, na małym ogniu). Wymieszaj, dodaj masło, czekoladę i cukier, podgotuj jeszcze chwilę, aż wszystko dokładnie się połączy. Zdejmij z ognia, dodaj śmietankę oraz cynamon. I gotowe :).

Podawaj na ciepło lub zimno, przybrany owocami, orzechami lub/i startą czekoladą wedle uznania.

Na blogu fiordizucci możecie znaleźć też przepis na ryż z białą czekoladą, wanilią i rodzynkami. Może ktoś się skusi? Ja fanką białej czekolady niestety nie jestem (bo czy to jest czekolada? :).

Smacznego!

6 komentarze:

Sugar Plum Fairy pisze...

ja własnie na wersję bialą bym się skusiła! ach, biała czekolada <3 Jak dla mnie - czy czekolada, czy nie - najlepsza. : ]

spencer pisze...

Ryż na mleku.. Banany.. I czekolaaadaaa, duużo czekolaaadyyy... Śniadanie Bogów;)

grazyna pisze...

Ja bardzo lubię ryż na słodko! Twoja wersja - pycha :)

asieja pisze...

czy to bananowe serduszka?
bardziej słodko i pysznie byc nie może.

Kasia Fiołek pisze...

Cudo! Mam ślinotok od patrzenia na zdjęcie! Strasznie mi się te bananowe serduszka podobają :)

cukrowa wróżka pisze...

Spróbowałam z białą! Pycha! Wprawdzie to i owo pozmieniałam, ale jak będzie okazja, to opublikuję. Mniam, mniam! Dzięki za przepis. :]

Blog Widget by LinkWithin