Bananowe blondie

Wyjechaliśmy na weekend. Na wieś, gdzie (wierzcie lub nie) jeszcze ciągle dużo śniegu. Ale śniegu mokrego więc jednak mało przyjemnego w zabawie. To czy odpoczęliśmy to już inna sprawa. A. od dzieci mojej siostry znów zapożyczył chorobę. Zaczynam się martwić o niego. Co będzie, gdy mała pójdzie do przedszkola? :). Dwoje chorych dzieci w domu, z tym jedno w ciele mężczyzny po 30stce. Będzie ciężko. Wytrwale buduje sobie siłę woli na te czasy.

Gdy wróciliśmy na stole leżały czarne banany, coś co chyba każdy z Was widział niejednokrotnie. A więc testowania nowych książek kucharskich ciąg dalszy. Tym razem padło na Dana Leparda Short & Sweet. The best of Home Baking. Ciasto jest naprawdę wspaniałe (aczkolwiek nie polecam użycia podanej przez Dana ilości cukru). U mnie bez orzechów, ze względu na to starsze dziecko właśnie :). Połączenie idealne, banany, biała czekolada i karmel. W dodatku prosto i szybko. Polecam!

BANANOWE BLONDIE
kwadratowa forma 20cm x 20cm

300g cukru - u mnie 225g
2 łyżki zimnej wody
75g orzechów brazylijskich, posiekanych (w polskich warunkach sprawdzą się laskowe) - pominęłam
100g masła
200g białej czekolady
1 duże jajko
2 przejrzałe banany, posiekane lub rozgniecione widelcem
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
225g mąki pszennej
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia

Najpierw zrób orzechy w karmelu (u mnie karmel bez orzechów :). 75g cukru umieść w rondelku o grubym dnie razem z wodą, doprowadź do wrzenia, po czym, nie mieszając, gotuj na małym ogniu, aż cukier skameralizuje się. Zdejmij z ognia, dodaj posiekane orzechy i od razu wylej na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Masę karmelową równomiernie rozprowadź na blasze, odstaw do ostygnięcia, a następnie posiekaj.

Kwadratową formę do pieczenia natłuść i wyłóż pergaminem. Piekarnik rozgrzej do 190 stopni (lub 170 stopni z termoobiegiem).

Białą czekoladę i masło umieść w rondelku, po czym rozpuść na małym ogniu, ciągle mieszając. Przełóż do miski, dodaj pozostały cukier (ja dodałam tylko 150g, a i tak ciasto było bardzo słodkie), następnie wmiksuj jajko, banany oraz ekstrakt waniliowy. Całość utrzyj na gładką masę. Dodaj mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia, wymieszaj. Na końcu dodaj posiekany karmel.

Ciasto przełóż do przygotowanej formy i piecz przez 35-40 minut. Po upieczeniu odstaw do całkowitego ostudzenia zanim pokroisz na kwadraty.

Inne warianty według Dana:
- zamiast orzechów w karmelu do ciasta dodaj 100g posiekanej gorzkiej czekolady
- przed włożeniem do piekarnika ciasto posyp płatkami migdałowymi
- skarmelizuj banany w dodatkowej porcji karmelu (75g cukru na 2 łyżki wody) i dodaj je do ciasta, po utarciu masła z cukrem, jajkiem i wanilią.

Smacznego!

9 komentarze:

KuchniaAgatki pisze...

ale to musi być pyszne.. banany, karmel i biała czekolada!

Majana pisze...

Smakowicie się prezentuje. Choć wolę ciemną czekoladę, to takie blondie z chęcią bym skosztowała:)
Pozdrawiam.

Angelika Szostak pisze...

Bardzo apetyczne ciasto;) Blondie z bananami jeszcze nie robiłam;)

Maggie pisze...

Chorujacy mezczyzna jest chyba nawet gorszy niz chorujace dziecko ;)
A blondies wygladaja smakowicie. Lubie wypieki z dodatkiem bananow.

Jolanta szyndlarewicz pisze...

Przyznam szczerze, ze wolę ciemną czekoladę ...do białej jakoś nie mam serca:) aczkolwiek takie blondies to mnie kusi:) .... i jeszcze te orzechy w karmelu:) mniami

kulinarne-smaki pisze...

blondi idealne

Eff pisze...

Robiłam blondie orzechowe - było pyszne. Ale to bananowe, w dodatku z karmelem to mnie kusi nieprawdopodobnie :)

Proste potrawy pisze...

napewno smaczniutkie:) pozdrawiam cieplutko:)

gin pisze...

Genialne wprost połączenie smaków. Karmel, banany, biała czekolada... Czy to może nie być pyszne...?

Blog Widget by LinkWithin